Isnin, Julai 20, 2009

Rakan Muda Surau Ehsan

Penglibatan anak-anak muda untuk beriadah dengan aktiviti2x yang berfaedah dan tidak melanggar batasan syarak dalam Islam amat digalakkan .Sesungguhnya inisiatif mereka untuk bermain Futsal anjuran Harian Metro amat dipuji dan kesungguhan mereka untuk menimba pengalaman dan berkenalan antara satu sama lain boleh merapatkan ukhuwah .
Diharap lebih ramai anak2x muda dari golongan remaja beriadah dengan aktiviti2x yang berfaedah serta menarik rakan2x muda yang lain berganding bahu dan turut serta di masa hadapan .Tahniah diucapkan .

***
Pujian untuk pihak Metro Futsal menyediakan ruang solat untuk peserta bagi menunaikan perintah ALLAH SWT ..semoga pihak penganjur dapat membuat guideline penggunaan pakaian futsal yang bercirikan islam (menutup aurat) , baik untuk lelaki dan wanita... serta pengasingan aturacara untuk lelaki dan wanita ..

“Mata berzina dengan sebab penglihatan. Telinga berzina dengan sebab pendengaran. Lidah berzina dengan sebab percakapan. Tangan berzina dengan sebab persentuhan. Kaki berzina dengan sebab langkahan. Hati pasti membangkitkan syahwat dan keinginan pasti melonjak. Ketika itu, kemaluanlah yang menuruti atau menahannya.” – Hadis riwayat Muslim.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan